Spontan

Seminariet i tisdags gick, som vi trodde, utan problem. Våran grupp trodde att det skulle vara mer som en opponering: presentation av arbete, feedback från de andra grupperna, försvara/stämma in i feeebacken och sammanfattning av läraren. Men igår var mer: läsa högt och hålla med läraren. Lite av en besvikelse på det sättet kanske, men det gick ju bra och läraren verkade mäkta imponerad.
 
När jag kom hem lagade jag wookgrönsaker och sojanuggets. Jag hade startat en maskin tvätt och tanken var att jag skulle tvätta all tvätt jag hade, men där vart det ändrade planer på det! Jag satt på Facebook, som många andra, och bläddrade igenom alla inlägg. Då såg jag att Kårhuset efterlyste personal mer eller mindre akut till deras sportbar. Samlingstiden var klockan sex och när jag läste inlägget var kockan redan fem! Så jag tog ett hastigt beslut, åt snabbt upp maten, hängde upp tvätten, avbokade de kommande timmarna i tvättstugan, packade lite grejer och tog cykeln mot universitetet. Vad jag hade för tankar? Massor. Lite panik? Ja, ganska mycket faktiskt. Men det känndes mer som en kick. Väl på plats blev jag introducerad för både personal, lokalerna, alkoholpolicy, kassa m m. Jösses vad det var att hålla reda på! Den ena saken var viktigare än den andre och jag är glad för att tisdagen var min första dag och inte fredagen!
Det vart i alla fall en lugn kväll. Jag fick gå ut med beställningar, ta några beställningar i baren, plocka disk och bara observera hur alla andra gjorde. Kåren serverar pubmeny som består av massiva hamburgare (160 grammare!), massa friterade saker och någon enstaka sallad. Personalen erbjuds gratis mat från denna pubmeny, men jag stod emot och åt sammanlagt ett hamburgerbröd och några pommes. Men jag lovade mig själv att försöka äta nästa gång jag jobbar.
Det vart sent. Allt skulle städas grundligt innan stängning: baren, pubblokalen och köket. Och sedant freak som jag är skrubbade jag allt jag kom över med allrengöringsmedel! Klockan ett trampade jag hemåt. Då hade jag hunit lova att jobba i cafét dagen därpå...
 
 
Onsdag: upp vid halv tio. Duscha bort den äckliga lukten av friterat. glömmde att koka kaffe, packa ned lite böcker, plugga och sedan iväg på cykeln. den här gången fick jag snygga till Kårhuset inför lunch, stå i kassan under lunchrushen och plocka disk. Studentkåren stod och delade ut tårta till medlemmarna- massa folk. Pannkakor serverades, standardfraserna var: "Är du kårmedlem?" "Kort eller kontant?". Sammanlagt proppade jag i mig fem pannkakor, diskade och städade. Lunch- och caféserveringen stängde vid fyratiden, då tog jag en power wallk på cirka en timme innan jag var tillbaka på Kårhuset, igen. Den här gången var det sportbar igen och jag valde att stå i köket. Jag lade upp och serverade hamburgertallrikar, gjorde mina livs första cesar- och grekisksallader! Själv tyckte jag att salladerna var skitfula när jag hade lagt upp dem, men alla andra tyckte det var ok och ingen kund klagade, så jag andtar att det var helt ok. Jag åt massor igår.. utöver pannkakorna och två nutrilett bars, så stoppade jag i mig en hamburgare, några pommes, TVÅ wienerbröd och x antal chokladbollar. Jösses... Dessutom fick jag med mig en tårtbit. Men all den här maten som jag får på kåren, kan ni ju tänka er att den maten som finns i mitt kylskåp kommer att räcka läääänge.
 
Jag hade tänkt att åkte hem tidigare, med tanke på att jag hade föreläsning idag. Men det slutade ändå med att jag kom hem vid ett på natten, chatade med en kollega och kunde inte sova. Så när larmet ringde imorse halv sju inför föreläsningen, hade jag sovit cirka fyra timmar. Så jag skippade föreläsningen, den var ändå inget som kommer på tentan, och sov vidare. 
Så jag gick upp vid halv tio och nu har jag ätit frukost. Jag ska försöka kvickna till och ta mig till seminariet som börjar tolv. Sedan har jag gympa och städning där hemma.
 
Jag känner mig rätt mör. Har mest ont i vadmusklerna och armarna. Känner mig ofräch och luktar säkert matos. Ändå så tycker att jag jobba på kåren var sjukt roligt och ser fram emot tills på fredag då jag skall jobba på evenemanget Haunted house!
 
Nej nu måste jag röra på mig. Det vankas skola snart och innan det skall jag vakna till, hälla i mig mer kaffe, packa skolsakerna med mera, med mera.
 
 

Kommentera här: