Magert

Måste erkänna att bloggen (och allt annat också) har inte prioriterats särskilt mycket den här veckan. Det har varit Kårhuset till 100%, i stort sett. Jag har haft noll koll på vare sig dagarna eller dygnsrytmen!
 
Efter gympan åkte jag in till Örebro. Jag sade också hejdå och kramade om familjen som skall på solsemester i en vecka! Och det är klart jag är avundsjuk, men för det mesta kommer jag att sakna dem. Det är inte samma saknad som när de är hemma. När familjen är hemma då vet jag var jag har dem, att de klarar sig och att allt flyter på som vanligt. Jag kan också ringa när jag vill och åka hem om jag känner för det. Men nu när de är utomlands så kan jag bara smsa dem. sen så känner jag inte för att "störa" med att ringa dem. Men jag är såklart glad för deras skull! De har alla haft sjukt mycket att göra under hösten och är väl värda lite semester!
 
Så när jag kom tillbaka till Örebro åkte jag direkt till Kårhuset. Jag inser va jag kommer vara beroende av. Att jobba på Kårhuser (Kåren) är lååångt över förväntan. Visst tänkte jag att det skulle kunna fylla ut min tid, träffa folk och få nya erfarenheter. Men det är mer än så. Det som känns bäst är att alla peppar varandra! Man får hela tiden tips på hur man skall jobba för att det skall gå och kännas bättre. Dessutom har jag tagits emot som en ny familjemedlem: Så fort man dyker upp på Kåren så är det alltid någon ur personalen som kommer fram och småpratar. Alla i personalen har ju varit nybörjare någon gång och alla är där för att de tycker att det är kul. Seå det leder till en god sammanhållning. 
 
På torstagen var det torsdagspubb. Det var mycket folk och stort drag för att vara en torsdag. Hamburgertallrikar serverades på löpande band och öl konsumerades litervis! Jag ägnade mig åt att ploca disk, stå i disken samt plocka tomglas. Jobbet blir aldrig tråkigt då man snackar med sina kollegor och det finns alltid något att sysselsätta sig med. Det känns bra att passa upp på gästerna, de är ju studenter. Så det känns mer: "De pluggar och det är ändå ganska hårt, så de förtjänar ju att bli väl uppassade!".
Framåt slutet på kvällen var vi bara fyra kvar i personalen. Det tog två timmar att städa, trots att endast pubbdelen hade varit öppen. Men det var helt okej. alla peppade varandra och drog sitt strå till stacken. Innan alla stämplade ut kunde man andas ut och känna att man har gjort sitt bästa.
 
Min plan var att vända på dygnet inför helgen så jag gick upp klockan tolv på fredagen. Jag såg till att storstädade då jag får besök av de finfina vännerna igag (lördag)! Jag hann också med att tvätta och duscha, sedan var det bara "off to" Kårhuset igen. Kårhuset arrangerar Haundted house, som är en tvådagars festival med halloweentema. Biljetterna är slutsålda så alla har/hade förväntat sig extremt tryck båda dagarna!
Den här gången var vi en stooor stabb och våran arbetsledare delade upp oss. Arbtet delades upp i olika stationer: roddare, bar, diskplock, kök, garderob m m. Varje station hade en gruppledare och x antal medarbetare. Jag fick stå i den lilla garderoben på övervåningen tillsammans med en annan. vi skulle ta emot och hänga upp jackor och väskor.
 
Innan vi sattes i arbete gick arbetsledaren igenom vilka som var ansvariga för vad, hur vi ska förhålla oss gentemot gästerna, varndra och den externa personalen. Vi fick också i oss mat för att orka: vegetarisk wook med nudlar, som Kårhusets egen kock fixat. Sedan fick vi instruktioner på respektive station.
I början av kvällen var det segt och alla gick rastlöst omkring och väntade på att få något att göra. När de första gästerna droppade in, smög vi i peronalen in i "bakgrunden". Meningen var att vi inte skulle synas så mycket inför gästerna, detta för att de skall känna sig bekväma och inte "övervakade". Så vi stod  i hörnen, bakom diskarna, i köket och bakom pelarna och snackade lite diskret med varandra. 
 
Kvällen flöt på sjukt bra. Även om det vart lite rusch så gick det bra. Man hade också tiden att snacka lite med gästerna och bara känna av den sköna stämmningen! Jag både såg och snackade lite med gäster som jag kände. Över lag var alla på gott humör och många gäster kom fram för att snacka och skojja med oss. Mot slutet av kvällen var övervångingens soffor fullpackade, likaså de två DJ.s. 
Vid stängning överblickade alla röran som uppstått. Våran arbetsledare delade upp arbetet och likt en myrstack gick hela personalstabben ut i städförrådet och bar iväg med sopborstar, moppar, hinkar, sopsäckar, papper, allrengöringsmedel m m. Städningen tog ungefär en timme och tillslut var det bara moppning av det stora dansgolvet och lite disk kvar att göra.  Innan folk började dra sig hemåt åt vi mat och summerade kvällen. 
 
Idag gick jag upp klockan två. Jag har fortfarande inte komit ut på den planerade promenaden, men jag jobbar på det.  Jag skall också handla. Jag kom på att mina vänner kanske vill ha annat än kvarg och rågbröd till frukost. Desutom har jag massa äpplen i kylen som jag funderar på att göra äppelpaj av. Jag har också kollat in lite uteställen här i Örebro. Det var synd att mina vänner inte hann få tag på biljetter till Haunted house på Kåren, men men, jag planerar att gå ut på Kåren med mina vänner på min 20-års fest istället.
 
Nu skall jag verkligen försöka komma ut utanför dörren. Vill hinna ta lite luft innan det blir mörkt ute.

Kommentera här: