Färdigladdat

Lördagen var bland det roligaste sakerna som hänt den senaste tiden! Vännerna dök upp vid åttatiden och innan det hade jag hunnit med att ta en promenad och lite vila. Vi gick först till coop på Österplan för att handla lite läsk, snacks och frukost. "Frukosten" var i själva verket en bröd och en tub med räkost. 
 
Innan vi började med festandet gick vi och fyllde magarna på en pizzeria. Pizzabagarna verkade skitsura, men  vi förstod senare varför: en kund hade beställt typ tio pizzor och beställde ännu mer! Det var länge sedan jag köpte pizza. Visserligen har mamma beställt pizza några gånger, men det räknas inte. Jag var ju inte med på det ens.
 
Sedan drog vi igång förfesten med rosé- och vitvin, drinkar, snacks och massa skön musik! Det känndes bra att hämnas lite på grannen som spelar technodunk jämmt och ständigt.
Eftersom det var slutsålt med biljetter till Haunted house på Kårhuset, så hade jag kollat upp lite olika uteställen i Örebro. Valet föll på Satin nattuklubb. Det var nära där jag bor, inga nyfulla artonåringar då åldersgränsen var 20+.Det var dock dyrt, 120 i inträde och 100 för drinkar. Det är tur att man förfestar! Det blev mycket dansa och dricka hela natten lång. Vi stannade ändaa tills det stängde vid tvåtiden. Efter att ha hämtat våra jackor ville vi ha mat. Vi lyckades hitta en pizzeria som hade nattöppet. När vi kom tillbaka till lägenheten proppade vi oss skräpmaten och fortsatte festandet med att efterfesta. Vid fyratiden hade alla mer eller mindre däckat. 
 
På morgonen, eller rättare sagt på dagen, var ingen särskligt kaxig. Lägenheten såg helt upp och nedvänd ut med glas, flaskor och annat skräp överallt. Golvet vaar täckt av kuddar och packning. Jag hade sov i bäddsoffan som jag delade med en av mina kompisar. Den andra kompisen hade lagt sig i min säng och rubbade sig inte därifrån förens på lördagseftermiddagen.Vi var rörande överrens om att det hade varit en lyckad kväll/natt/morgon. Vi åt chips och mackor med räkost på till frukost.Mums... Vid tretidenpå eftermiddagen hade alla åkt hem och jag var vansinnigt trött. När klockan var halv fem hade jag redan bytt om lagt mig. Jag höll mig vaken genom att chatta med olika personer på facebook. Någon gång vid åtta somnade jag nog, av att dömma de sista medelandena som jag såg.
 
Idag är jag sjukt seg. Har varit till universitet en sväng på en föreläsning. Det är hårt att återgå till någolunda normal dygnsrytm. De senaste 6 dygnen har morgon varit mellan 10-12, förmiddag oh lunch runt 13-16 och kväll och natt har varit den produktiva tiden av dygnet. Men den här veckan är det tenta och ny kursstart, så jag får inte leva nattdjur. Jag vill verkligen hinna med att jobba något pass på Kåren, för att det är så sjukt kul. Men studierna måste gå före, så jag får se om jag hinner. 
 
Jag har dessutom upptäckt att jag har blåmärken överallt. Jag har också konstant ont i hela kroppen, känner mig frusen och blir aldrig riktigt utvilad. Jag tror, eller rättare sagt vet, att jag jobbat (rört) på mig mycket mer än vad jag fått i mig. Och jag som skulle försöka äta mer och regelbundet... I fredags åt jag sammanlagt en kvargröra och rågbröd, makkrill i tomatsås (25 g) med rådbröd, några tuggor wookade nudlar, sedan inget mer förrens på lördagseftermiddagen. "Inte bra", "Du måste äta" - Jag vet! Snälla sluta tjata, jag vet om det och jag försöker. Bara sluta tjata...
 
Nu skall jag verkligen försöka plugga lite. men det är svårt att veta var jag ska börja. Hela delkursen är helflummig, där det inte finns något rätt eller fel. Massa teorier och modeller som skall tillämpas. Jag skall nog titta igenom en gammal tenta och kanske göra mind maps? Något är ju bättre än inget alls.
 
Lite för bleka. Lite för blåslagna. Lite för smala. Ja, men efter nästan veckas spingjobb på Kåren kan jag i alla fall välkomna tillbaka mina vadmuskler!

Kommentera här: