November

Well if you can’t get what you love
You learn to love the things you’ve got
If you can’t be what you want
You learn to be the things you’re not
If you can’t get what you need
You learn to need the things that stop you dreaming
(Passenger)
 

Saknar min familj något så oerhört mycket! De har landat och är på väg hem från Västerås nu och jag kan knapp bärga mig tills jag blir hämtad. Samtidigt fasar jag för att erkänna/avslöjas att jag inte har skött ätandet... 
Jag vägde mig när jag kom hem igår. Så fort jag hade fått av mig skorna och jackan sprang jag upp till badrummet och vägde mig. Det var inte så farligt som jag trodde. Men det är ändå två kilo som jag förlorat på mindre än två veckor. Jag har försökt äta, det har jag verkligen. Jag hade nästan trott att jag hade gått upp i vikt efter festandet i lördags. Med all den skräpmat och alkohol, men nej. De senaste dagarna har jag försökt äta, flera gånger om dagen. Allt möjligt. Fast jag vet ju att jag inte kommer hinna gå upp två kilo på två dagar. Men vad fan ska jag göra? Skräcken och ångesten kryper på.
 
 
För att inte tala om ensamheten. 
Efter i lördags och söndags var det rätt skönt att vara för sig själv ett tag. Jag gick till universitetet, kom hem, promenerade och tog det lugnt. I onsdags jobbade jag på kåren  och i torsdags skrev jag tenta. Ändå har ensamheten rivit inom mig allt mer, samtidigt som den psykiska orken börjar att tryta. Jag vill komma hem hem, ha min familj runt omkring mig och bara ta det lugnt. Imorse var jag nära på att strunta i att åka till universitetet. Jag hade ingen ork och kännde mig så låg. Det enda som tvingade iväg mig var ensamheten som finns i min lägenhet är värre. Värre än att klistra på ett leende och bara lida genom dagen. Jag är så farligt nära ett sammanbrott nu. Andas.
 
Efter föreläsningen gick jag direkt till kåren där jag nästan bönade om att få arbetsuppgifter. Allt för att få slippa åka hem till ensamheten, igen. Jag har småätit taccochips, tre taccobröd, lite köttfärs och ost. Dessutom har jag druckit för många redbull suggarfree. Jag hjälpte till att preppa barerna och garderoben samt snacka med alla härliga medarbetare. Det lyfter mig verkligen och jag vet att kåren kommer att vara min räddning framöver...
 
Så den här helgen åker jag hem och försöker starta om mitt friska liv. Jag skall också ha barngympa och kanske gå ut och äta med mina vänner. Det är redan november och jag skall lägga oktober bakom mig. Ny kula, right

Kommentera här: