Maskineriet

Idag har kroppen inte hängt med alls. Jag har inte kunnat tänka klart för fem öre. Det har till och med varit svårt att läsa och skriva. När jag verkligen har försökt att tänka efter är det helt blockerat. Jag vet inte varför. Jag köpte och åt en baguette på surdegsbröd, och efter det kunde jag vara produktiv ett tag.
Men på eftermiddag var jag slö igen. Inte bara slö, utan helkorkad. Dessutom frös jag om händer, armar, fötter och benen. Jag fick snabbt blodsockerfall trots de långsamma kolhydraterna i baguetten.Jag vart också skakig och hade svårt med finmotoriken. Efter att jag hade ätit min lunchlåda bestående av wookgrönsaker med ägg och druckit 50 cl cola zero känndes det bättre och jag kunde koncentra mig tills lektionen slutade.
När jag kom hem proppade jag i mig en skål med vaniljkvarg med linfrön, kanel och knäckebröd. Jag åt också fyra bitar med rågbröd och drack kolsyrat vatten till. Men så plötsligt fick jag vansinnigt magknip, vilket måste bero på att jag åt för snabbt. Efter att ha suttit dubbelvikt en stund släppte det men jag känner ingen vidare mättnadskänsla, detta trots att jag åt så mycket. 
Nu känner jag mig lite småfrusen, kallsvettig om fötterna och smått domnade händer. Jag undrar vad det kan bero på. Blir lite orolig inför resten av veckan. Då jag bland annant skall jobba på kåren igen...

Kommentera här: