Livet efter en klocka

Bleh! Jag måste verkligen ta tag i saker och ting nu... 
 
Det har väll hänt allt och ingenting sedan sist. Resten av veckan var ändå rätt stabil. Jag var låg, men stabil. I fredags hade jag hemtenta som slutade i ett fullständigt bryt. Med hemtenta menas att jag har tio timmar på mig att svara på X antal frågor. Allt jag skriver måste hänvisas till litteratur, annars åker man dit för fusk. 
När halva tiden hade gått hade jag inte ens börjat på fråga tre av sex. Jag fattade verkligen ingenting och inte vart det bättre av att nästan all kurslitteratur var på engelska. 
Jag omväxlade grät och hyperventlierade, ringde mamma i panik och grät lite till. You're fucking weak!
Till slut gick jag ut och tog en promenad. Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Antingen kunde jag bara skita i allt och bara gå tills benen inte orkar bära mig eller så kunde jag gå tillbaka och knåpa ihop något. Och om jag forsatte med hemtentan skulle jag antingen behöva börja om eller forsätta på något halvdant. Jag valde att gå tillbaka och forsätta på det halvdanna. 
En halvtimme innan deadline skickade jag in arbetet och kände mig så sjukt sugen på ett studieuppehåll- uppehåll från allt och alla. Jag somnade på soffan - hjärnan kokade. Min kollega från kåren- tillika kompis- tyckte att jag borde hänga med henne istället för att deppa. Hon är så fin, försöker alltid att muntra upp mig. 
Till slut tackade jag ja till erbjudandet. Dels för att jag inte orkade åka hem och för att jag ändå hade gråtit slut på alla tårar. Jag kom på att jag inte hade ätit på åtta timmar - suck- och att kylskåpet va tomt. Så innan jag träffade henne så köpte jag mig bröd och julmust på coop. 
Det vart väll till lite att dricka och sen gick vi till kåren. Det var sjukt kul och jag var hemma runt fyratiden.
 
För övrigt har helgen varit lugn och jag har påbörjat min fyra veckor långa praktik. Jag har också påbörjat att följa matschema. Jag kom på mig själv när jag handlade på coop igår-hur gör man när man handlar normalt? Ska man verkligen äta olika maträtter varje dag, varje lunch och varje middag? Hur gör man? Jag köpte i alla fall bland annat kvarg, kolsyrat vatten, plommon, fryst pyttipanna. Jag köpte också havregryn och müsli. 
 
Idag började jag dagen med att inse att jag delvis har strömavbrott. Det är väll någon propp som gått, men bovärden har inte varit här än och fixat det... Som tur är fungerar kylskåp, spis och ett uttag i köksdelen. 
Till frukost vart det alldeles för salltad havregrynsgröt, med müsli och sylt. Inget kaffe, men första praktikdagen var bara en timme- sedan fick jag gå hem. Så det gjorde nog inte så mycket att jag var så pass slö som jag var.
 
Hittills har jag följt matschemat och ätit mellanmål bestående av kvargröra gjord på honung, linfrön, kanel och messmör! Det smakade väll helt ok. Jag är fortfarande så proppmätt att jag mår illa och snart måste jag börja fundera på lunch. Dessutom skall lunchen vara varmlagad. Usch, det suger att tvinga äta fast man inte är hungrig/mätt. Men jag måste. Måste för att orka. Okra med allt. Allt- skolan, familjen, vänner... Och mig själv. Jag måste.
 
 
 
 
 

Kommentera här: