168

En vecka.
 
Det har gått en vecka på praktiken.
Det är mindre än en vecka kvar innan jag fyller 20.
Det är cirkus tre veckor kvar till jul.
Känsla?
Fan, fan, fan...
 
En vecka går sjukt fort.Men ändå å långsamt.
Det är så mycket som skall hinnas med och som händer. Ändå har den här veckan känns oändlig. Som två veckor i en.
 
Hela veckan har varit en oändlighet av mat. Ändå klarade jag att hålla mig till matschemat i endast fyra dagar. Inte ens en vecka. Fan, fan, fan...
 
I torsdags hade jag först julavslutning för en av gympagrupperna. Härliga ungar. Jag blev högt älskad när de små liven fick pepparkakor, festis och godis! De är så söta och jag blir så ledsen inombord över att tänka att de har hela hårda livet framför sig...
 
Efter gympan åkte jag in till Örebro. Jag hamnade på kåren. Kände mig låg. Det spelade ingen roll att jag fick träffa alla härliga människor och göra något gott. Ju mer kramar jag fick, desto ihåligare kännde jag mig.
 
På fredagen tvingade jag upp mig själv för att städa och greja innan jag gick till kåren. Dock orkade jag bara jobba till elva. Matschemat hade skitit sig och det enda jag knaprade i mig på hela fredagen var lite kvarg, knäckebröd, torra kanter av vörtbröd med ost och en chokladboll. 
 
Jag var hemma lördag - söndag. Känns skönt att komma hem. slappna av och bli lite ompysslad. Åt alldeles för mycket popcorn och jordnötter, med det är så gott så att det är värt magknipen. Jag hälsade på mormor och hjälpte henne att byta gardiner och handla julkort. Sedan gick jag, mamma och syrran på julskyltningen. Det var iskallt och blåsigt.
 
Nu sitter jag och försöker komma iväg till affären. Borde prova att handla på ICA istället för Coop. Coop vid mig är dyrt, dåligt utbud, dålig kvalité och sur personal. Å andra sidan tar det max 5 minuter för mig att gå dit. Jag är för lat helt enkelt. 
 
Och nu har jag en hel vecka framför mig. En vecka.
 
 
 

Kommentera här: